01 July, 2012

SCHOOL BULLIES

When I was in primary school, I’ve seen these people. Entering secondary phase in my life, still I can see these bugs. Upper secondary, there’s more. Bullied is everywhere.  Alhamdullilah, it just stopped right after I stepped out from the school building. What a relief!
                Ok sebenarnya bukan aku yang kena buli. Tapi aku dah lama observed perangai si kaki buli ni. Well, I don’t want to get involve with them. Setakat gangguan seksual yang tak seberapa tu, aku wat dono jelah. Alah, ngintai budak perempuan naik-turun tangga, hebat sangat ke? Lepastu, sorang-sorang kena jumpa cikgu disiplin. Haha.
                What I want to tell you guys, bukan apa yang diorang dah buat. Tapi perasan tak perangai sorang-sorang, budget kuat je. Padahal lembik. Setakat mulut je jahat baik tak payah.  Ni list of observations yang aku dah buat sepanjang experiment aku ni:
  •      Selalu perasan hot/kool, padahal tengok nama dah tak kool.. Blahlah!
  •     Nak awek cantik, bijak pandai, body superb, kaya and sexy. Padahal diri sendiri macam batang buruk.
  •      Suka kutuk-kutuk cikgu, pengetua – samakan diorang macam binatang/setan. Depan-depan kalau kena denda muka macam tungau je.
  •      Suka buli junior- mintak duit, makanan, suruh buat itu ini. Apa ingat diorang semua ni adik kau ke? Kau bayar gaji?
  •      Suka cari pasal- gaduh sana sini macam orang takde pedoman. Penampar sekor-sekor kang baru tau.

bila dah tua baru menyesal. tu pun kalau sempat mintak maaf kat semua yang ko pernah buli.

No comments: